lofb
skypemini
mobile: (+30) 6974735896
phone: (+30) 2310327888
logo

Ψυχολόγος, Σεξολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος σχέσεων

flag
logo
Χριστίνα Καλογιάννη M.A. & M.Sc.
Ψυχολόγος, Σεξολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος σχέσεων
flag
thema


Άγχος

Το άγχος είναι η σωματική και συναισθηματική αντίδραση σε μία κατάσταση που φαίνεται να ξεπερνάει τις αντοχές μας. Οτιδήποτε ασκεί πίεση πάνω μας ή μας απειλεί μπορεί να δημιουργήσει το αίσθημα του άγχους. Σε κάποιες περιπτώσεις γίνεται η κινητήριος δύναμη για να εξελιχτούμε, σε κάποιες άλλες υποβαθμίζει την φυσική ή νοητική μας υγεία.

Τα επίπεδα του άγχους διακυμαίνονται από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες. Οι εξωτερικοί παράγοντες σχετίζονται με το περιβάλλον μας (σχέσεις, υποχρεώσεις, οικονομική κατάσταση, κ.τ.λ.) και οι εσωτερικοί σχετίζονται με την ικανότητα του σώματος μας να χειριστεί τους εξωτερικούς παράγοντες. Η συναισθηματική, νοητική και σωματική μας υγεία είναι εκείνα που θα καθορίσουν το πώς θα αντιδράσει ο οργανισμός μας μπροστά σε αγχογόνες καταστάσεις.

Δεν είναι τυχαίο που η λέξη άγχος προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη ?γχω που σημαίνει σφίγγω ή πνίγω. Όταν ο οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση άγχους, παρατηρούμε σφίξιμο στους κοιλιακούς και θωρακικούς μυς, αύξηση της αρτηριακής πίεσης και του αναπνευστικού ρυθμού. Όταν έχουμε φυσιολογικά επίπεδα άγχους, καθώς ο οργανισμός μας λειτουργεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς από ότι συνήθως, μπορεί να έχουμε διαύγεια σκέψης και αίσθημα υπερέντασης. Σε ανεβασμένα επίπεδα άγχους όμως η σκέψη μας συχνά αποδιοργανώνεται και το σώμα μας υπερφορτώνεται από αδρεναλίνη με αποτέλεσμα η απόδοση και οι λειτουργίες μας να μειώνονται.

Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορούμε να καταπολεμήσουμε το άγχος, τους οποίους καλό θα ήταν να τους ακολουθούμε ταυτόχρονα. Ο ένας είναι η ανάλυση των καταστάσεων, η αναγνώριση των πραγματικών μας ικανοτήτων και η αναθεώρηση των προτεραιοτήτων μας. Ο άλλος τρόπος είναι να μάθουμε να χαλαρώνουμε το σώμα και το νου μας ακόμη και στις πιο αντίξοες καταστάσεις. Ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχουμε αυτούς τους δύο στόχους είναι η Ψυχολογική Θεραπεία σε συνδυασμό με τεχνικές επίγνωσης και χαλάρωσης. Μετά από μερικές συνεδρίες, τα άτομα που αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρουν σημαντική αύξηση του ελέγχου του άγχους και σημαντικά καλύτερη ποιότητα ζωής.

signature